Elite- eller PRO-atlet: Husk at forny/ansøge om Pro-licens for 2022
Foto: Kristoffer Visti Graae, VM Cross, Ben Lumley, World triathlon
Sæsonen 2021 lakker mod enden, og det er i den forbindelse at man, som elite- eller PRO-atlet skal huske at forny/ansøge om en Pro-licens gældende for 2022.
Er du elite- eller PRO-atlet, og ønsker du at konkurrere i World Triathlon Cooperation (WTC), Challenge family, Powerman og Xterra eller i eliteklassen i officielle elitestævner under European Triathlon Union (ETU), World Triathlon (WT)-regi, skal du huske at ansøge om en Pro-licens for 2022 senest mandag den 20/12 eller min. 6 mdr. før konkurrence. Undtagelsen er junioratleter, der kører i ETU og WT-regi.
Baggrunden for Pro-licensen er, at Triatlon Danmark ønsker at have muligheden for at kunne bede Anti Doping Danmark (ADD) om at dopingteste aktive atleter med en Triatlon Danmark Pro-licens under træning. Dette ønskes både for at arbejde præventivt og afskrækkende mod brug af doping og for at kunne afdække snyd, hvis det skulle være tilfældet.
Prisen for en Pro-licens er 1500kr. som går til at dække udgifterne til dopingtests.
Læs mere om Triatlon Danmarks Pro-licens og find ansøgningsskemaet til Pro-licens 2021 HER
Historisk dansk sølv til Magnus Ditlev ved IRONMAN World Championships på Hawaii og hele 3 danskere i top-12
IRONMAN VM-sølv til Magnus Ditlev og historisk flot dansk præstation. læs mere
42 danske Age-Group triatleter til start ved verdensmesterskabet på Hawaii
42 dansk Age-Group-triatleter til start på Hawaii. Se hvilke her…
5 DANSKE PRO’er TIL START VED VINFAST IRONMAN WORLD CHAMPIONSHIPS 2024
Lørdag lørdag går det løs med IRONMAN World Championships på Hawaii. Hele fem dansk PRO-herrer er til start. læs mere…
VM: Den danske triatlet Magnus Ditlev drømmer stort om VM i IRONMAN på Hawaii på lørdag
“Jeg regner med en ret hård cykling på lørdag, og hvis racet udspiller sig fordelagtigt for mig, vil jeg være med til at gøre cyklen så hård som muligt. Jeg håber, det kommer til at blæse meget på lørdag, så vi kommer til at ligge meget spredt ude på ruten, for så vil jeg trykke hårdt i pedalerne hele vejen for at gøre det svært for de andre,” fortæller Magnus Ditlev. Læs hele pressemeddelelsen…
SE ANDRE NYHEDER